19
آبان

طرح چاپ بارکد دو بعدی بر روی سربرگ های ترجمه

با عنایت به اینکه مقرر گردید؛ از ابتدای آذر ماه سال 1400 ، طرح مربوط به چاپ بارکد دوبعدی (QR Code) بر روی سربرگ های ترجمه جهت استعلام اصالت متن ترجمه در سراسر دنیا، مورد بهره برداری قرار گیرد، کلیه مترجمین رسمی و خبره در استان تهران می بایست از تاریخ 1400/09/01کلیه اسنادی را که ترجمه آنها بر روی سربرگ قوه قضاییه و با مهر مترجم رسمی انجام می گردد و ترجمه رسمی محسوب می شوند را بر روی سربرگ های بارکددار، چاپ نمایند.شایان ذکر استِ؛ دسترسی به طرح مذکور به صورت آزمایشی و جهت تست نمودن برای کلیه مترجمان رسمی در سراسر کشور، از امروز لغایت تاریخ فوق الذکر فعال می باشد.

مترجمان محترم موارد زیر را در نظر بگیرند:

1- مترجمان دیگر نباید بر روی سربرگ، نام و مشخصات خود و یا دفتر خود را چاپ نمایند.

2- از تاریخ مذکور دیگر نیازی به چاپ کاورپیج نمی باشد و بارکد دوبعدی به همراه مشخصات صاحب سند و شماره بارکد تمبر، مشابه تصویر زیر بر روی سربرگ چاپ می شود.

3- برای چاپ سربرگ، مشابه چاپ کاورپیج، در صفحه ای که قبلا کاورپیج چاپ میشد، گزینه «چاپ سربرگ» را برای هر پلمب انتخاب نمایید.

4- در صفحه باز شده، تعداد سربرگ مورد نیاز برای چاپ متن ترجمه را در چاپگر قرارداده و صفحه مربوطه را که صرفا اطلاعاتی را در بالای صفحه چاپ می نماید، چاپ بگیرید.

5- در کادر باز شده برای چاپ، تنظیات مرورگر خود چاپ هدر و فوتر را غیر فعال کنید تا در چاپ، آدرس و تاریخ نمایش داده نشود. این تنظیمات فقط یکبار انجام می شود و دفعات دیگر نیاز به انجام این کار نیست. نحوه تنظیمات در مرورگرهای مختلف بصورت زیر است:

در مرورگر موزیلا فایرفاکس:

ابتدا در مرورگر موزیلا بر روی دکمه F10 کلیک کنید تا منوهای مربوطه نمایش داده شود. سپس از منوی File گزینه Page Setup را انتخاب نمایید. سپس در کادر بازشده در قسمت Margins & Header/Footer و در قسمت پایین، همه گزینه ها blank انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Ok کلیک کنید.

در مرورگر کروم:

در صورتی که شما در صفحه چاپی، درخواست چاپ بدهید، کادر مقابل نمایش داده میشود. ابتدا شما در کنار گزینه More settings بر روی دکمه + کلیک کنید.

سپس در مقابل گزینه Options تیک مربوط به Headers and footers برداشته شود.

در مرور گر Microsoft Edge:

در قسمت Headers and footers ، باید گزینه Off انتخاب شود.